بازاریابی مناسبتی چیست ؟
بازاریابی مناسبتی چیست ؟
پنج شنبه 24 بهمن 1398 ساعت 13:9 | بازدید : 197 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی مناسبتی:

امروزه همه مردم انواع و اقسام سرگرمی های مختلف و هیجان انگیز را در خانه هایشان دارند. از تلویزیون و رایانه گرفته تا این همه سرگرمی دنیای مجازی که می توان با یک گوشی هوشمند کوچک در آن غرق شد؛ لذا اگر قصد دارید به سراغ بازاریابی مناسبتی بروید در وهله اول این نکته مهم را در نظر داشته باشید که رویدادتان باید آنقدر سرگرم کننده و جذاب باشد که بتوانید آدم ها را از خانه هایشان بیرون بکشید. باید سرگرمی ای که به آنها پیشنهاد می دهید از سرگرمی درون خانه های شان جذاب تر باشد.

همه کاربلدهای عرصه بازاریابی مناسبتی که از این به بعد نامشان را پیش قراولان عرصه بازاریابی مناسبتی می گذاریم، می دانند که آدم ها دلشان برای انجام یک کار جدید با حضور در یک رویداد جذاب غنج می زند. آن ها به خوبی فهمیده اند آدم ها شديداً دوست دارند تجربه های جدیدشان را برای دیگران تعریف کنند و خود را اولین نفری معرفی کنند که آن تجربه را داشته است.

 تعطیلات رایج‎‌ترین روش استفاده از بازاریابی مناسبتی است، مطمئنا تا به حال شاهد پیشنهادات ویژه برای روز مادر، ولنتاین و عید نوروز بوده‌اید، تمایل به خرید در چنین مناسبت‌هایی بیشتر از سایر روزهای معمولی است.

 

 عناصر بازاریابی مناسبتی:

در رویدادی که تیمی برای بازاریابی آن دورهم جمع می شوند، سه عنصر حیاتی حرف اول را می زنند.

1.    سرگرمی

2.    هیجان

3.    تعهد به انجام یک کار مخاطره آمیز

 

در ادامه برخی از رایج‎‌ترین زمان‌هایی که می‌توانید از بازاریابی مناسبتی نهایت استفاده را ببرید شرح خواهیم داد؛

1.اخبار

به موضوعات و تاپیک‌های اخیر اخبار توجه کنید، آیا می‌توانید ارتباطی بین آن‌ها و برند خود برقرار کنید؟ اگر در اخبار آورده شده است که گروهی از مردم به یک قانون خاصی که اخیرا ایجاد شده است، توجه دارند؛ آیا محصولات و یا خدمات شما می‌تواند از این موقعیت استفاده کند و توجه‌ها را به خود جلب کند.

2.تعطیلات

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، اغلب از مناسبت‌های تعطیلی برای تبلیغات بازاریابی استفاده می‌شود. تقویم را بررسی کنید، آیا مناسبت‌ پیش‌رو به کسب‌وکار شما مربوط است؟ تعطیلات دیگر چطور؟ تنها در صورتی به پیشواز چنین اقداماتی بروید که چنین مناسبت‌هایی برای خریداران‌تان مربوط و انگیزه‌بخش باشد.

3.چرخه عمر

اگر مناسبت‌های مرتبط با چرخه عمر هم‌چون تولدها و سالگردهای مختلف با چشم‌انداز کسب‌وکار شما متناسب است، توجه به آن و ارائه‌ی تبلیغات هدفمند می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به بار آورد. این کمپین در مراحل اولیه می‌تواند منجر به ایجاد ارتباط با مشتری و افزایش آگاهی نسبت به کسب‌وکارتان شود.

 

کلید بازاریابی مناسبتی یافتن موارد هدفمندی است که در آن خریداران تمایل بیشتری برای خرید خدمات، توجه به کمپین‌های بازاریابی و یا تبلیغات شما دارند.

 

چگونه از موارد مطرح شده در بالا به نفع کسب‌وکار خود بهره بگیریم؟

  • موارد مطرح شده را به دقت بررسی کنید و بهترین راهکارهای بازاریابی مناسبتی را برای بهبود عملکرد بازاریابی و فروش‌تان استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که همه‌ی موارد مطرح شده در بالا برای همه‌ی کسب‌وکارها مفید نیست، بلکه باید مرتبط‌ترین آن‌ها را شناسایی کرده و از آن ها استفاده نمود.
  • در برخی مواقع نیاز هست که بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی از بازاریابی مناسبتی بهره بگیرید، آیا آمادگی لازم برای عکس‌العمل سریع در مقابل مناسبت‌های مختلف را دارید؟ برای آ‌‌ن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
  • میزان عکس‌العمل کاربران به کمپین‌های مناسبتی و سایر تبلیغات را بسنجید، در صورتی‌که کمپین‌های مناسبتی میزان بازگشت سرمایه‌ی کافی ارائه کنند، از آن‌ها بهره بگیرید.
  • بازاریابی مناسبتی تلنگری به مخاطبان هدفی است که قبلا انتخاب‌شان کرده‌اید. این نوع از بازاریابی بعد زمان و موقعیت را به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات اضافه می‌کند و خریداران را زمانی‌که در اوج تمایل به خرید قرار دارند، می‌یابد.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 445
:: بازدید سال : 1184
:: بازدید کلی : 5684